• آدرس: تهران - گیشا - خیابان پانزدهم - پلاک 12
تلفن تماس:  02188248685

مدت زمان فعال شدن بوتاکس و ماندگاری آن

مدت زمان فعال شدن بوتاکس و ماندگاری آن

مدت زمانی که برای فعال شدن بوتاکس طول می‌کشد در افراد مختلف متفاوت است. در این مقاله از کلینیک آمیتیس هر آنچه که باید در مورد ماندگاری و فعال شدن بوتاکس بدانید را برای شما توضیح می‌دهیم. همچنین می‌توانید برای اطلاع کامل از دیگر خدمات زیبایی مانند کاشت مو ، کاشت ابرو و … به مقاله‌های ما مراجعه کنید.

تزریق بوتاکس با کاهش یا توقف فعالیت بین اعصاب و عضلاتی که باعث انقباض می‌شوند عمل می‌کند. استفاده از این ماده شیمیایی و کاربردهای مختلف آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است. ممکن است نتایج را تقریباً بلافاصله مشاهده کنید یا ممکن است مدتی طول بکشد. بوتاکس اغلب همراه با پرکننده‌ها استفاده می‌شود که می‌تواند نتایج را تسریع ببخشد.

فعال شدن بوتاکس چقدر طول می کشد ؟

عملکرد تزریق بوتاکس به فرد، ناحیه تحت درمان، عمق حفره تحت درمان و تعدادی از عوامل دیگر بستگی دارد. اعصاب آسیب دیده دارای نقاطی هستند که به عنوان “محل اتصال” شناخته می‌شوند که به ماده شیمیایی اجازه می‌دهد به سطح آنها بچسبد و فعالیت را مهار کند. هر چه اعصاب شما دارای نقاط ارتباطی بیشتری باشد، نتایج سریع‌تر نشان داده می‌شوند. ممکن است، شما بین 24 تا 72 ساعت شروع به دیدن نتایج کنید. اما در حالت طبیعی و نرمال بین 10 تا 14 روز طول می‌کشد که شما نتایج تزریق را ببینید.

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

نتایج بوتاکس می‌تواند از شش ماه تا یک سال باقی بماند. توصیه می‌شود که به طور متوسط ​​4 ماه بین دوره‌های درمانی فاصله داشته باشید تا نتایج به دست آمده به طور کامل حاصل شود. زمان لازم است تا پوست شما کلاژن جدید تولید کند و فرورفتگی‌های ناشی از انقباض عضلانی را پر کند. هنگامی که ماهیچه‌ها کاملاً شل شدند، فرورفتگی‌ها خود به خود صاف و نرم می‌شوند.

بوتاکس چه نواحی را می تواند درمان کند؟

صورت معمولا با بوتاکس درمان می‌شود. چروک‌های روی پیشانی، پنجه کلاغی و سایر چین و چروک‌های خفیف تا متوسط ​​بهترین پاسخ را به درمان می‌دهند. هرچه چین و چروک کوچک‌تر باشد، سریع‌تر نتیجه را خواهید دید. اگر قصد دارید قبل از یک موقعیت خاص مانند یک جلسه یا عروسی، بوتاکس را دریافت کنید، از قبل برنامه ریزی کنید. بهتر است درمان را تا دو هفته قبل از مراسم انجام دهید تا زمانی برای کاهش تورم و قرمزی خفیف داشته باشید. به این صورت می‌توانید زمان لازم برای توسعه کامل درمان را داشته باشید.

چقدر طول می کشد تا بوتاکس عمل کند؟

چرا فعال شدن بوتاکس به زمان نیاز دارد؟

چند روز زمان می‌برد تا اثر بوتاکس به اوج خود برسد. با این حال، هنگامی که التهاب و قرمزی اولیه از بین رفت، نتایج را سریع‌تر خواهید دید. تأخیر به این دلیل است که بدن شما به نوروتوکسین مورد استفاده برای تزریق واکنش نشان می‌دهد و سازگار می‌شود.

چقدر طول می کشد تا بوتاکس روی پای کلاغی عمل کند؟

با گسترش تزریق بوتاکس برای پای کلاغی به عنوان یک شاخص، نتایج این روش سرپایی نسبتا سریع و موفقیت آمیز بوده است. زمانی که ماهیچه‌های اطراف چشم شما شروع به شل شدن می‌کنند، معمولاً حدود یک هفته طول می‌کشد تا نتایج قابل توجهی به دست آید. تزریق برای این ناحیه کوچک معمولا باید هر 3 تا 4 ماه یکبار تکرار شود.

آیا بوتاکس با ورزش سریع تر از بین می رود؟

به نظر می‌رسد کار کردن ناخواسته عضلات اطراف محل تزریق در حین تمرین باعث می‌شود که بوتاکس سریع‌تر تجزیه شود. این به دلیل افزایش متابولیسم است. برخی از افرادی که بوتاکس تزریق می‌کنند می‌گویند که قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز به تجزیه سریع تر کمک می‌کند. بنابراین، اگر به طور منظم و به شدت ورزش کنید، اثر بوتاکس ممکن است سریع‌تر از افرادی که فعالیت کمتری دارند از بین برود.

مانند نتایج تزریق ، احساسات ناشی از فرآیند تجزیه پس از تزریق بوتاکس از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. معمولاً کسانی که بوتاکس دریافت می‌کنند در حال حاضر هیچ احساسی در مورد رویکردهای درمانی بعدی خود گزارش نمی‌دهند. اگر چه برخی از افراد احساس سوزن سوزن شدن را گزارش می‌دهند. با این حال، اگر این اتفاق مدت‌ها قبل از درمان برنامه ریزی شده بعدی رخ دهد، باید با پزشک تزریق خود تماس بگیرید.

آیا می توانید فوراً نتایج بوتاکس را مشاهده کنید؟

انتظار نتایج فوری از تزریق بوتاکس شما را نا امید خواهد کرد. از سوی دیگر، انتظار نتایج نسبتاً سریع، نسبت به روش‌های دیگر واقع بینانه است. اگر برای موقعیت خاصی می‌خواهید صورتتان شاداب و با طراوت باشد ، عاقلانه است که حداقل 2 هفته قبل از رویداد تزریق را انجام دهید. این کار باعث کاهش تورم و قرمزی و همچنین تنظیم بدن شما به بوتاکس می‌شود. به این صورت شما زمان لازم برای فعال شدن بوتاکس را نیز خواهید داشت.

آیا بوتاکس متوقف می شود؟

بوتاکس کار خود را متوقف می‌کند به این معنا که با گذشت زمان از بین می‌رود و در شل کردن عضلات هدفش کمتر و کمتر می‌شود. بعد از مدتی شما شروع به مشاهده اثراتی خواهید کرد که در عرض چند هفته پس از اولین درمان ناپدید شده بودند. اما تخریب پس از هر درمان بیشتر طول می‌کشد.

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

ماندگاری بوتاکس روی پیشانی چقدر است؟

هنگامی که برای اولین بار بوتاکس را روی پیشانی خود اعمال می‌کنید، پزشک شما باید با دوز کمتر شروع کند. به این صورت تعداد واحدهایی را که برای شما بهتر کار می‌کنند تعیین می‌کند. این بدان معناست که تنها پس از چند جلسه می‌توانید حداکثر نتیجه را دریافت کنید و ویزیت‌های مکرر پس از 2 تا 3 ماه رایج است.

چه مدت بعد از بوتاکس می توان به رختخواب رفت؟

در بیشتر موارد، شما می‌توانید برنامه روزانه خود را درست بعد از تزریق بوتاکس انجام دهید. با این حال، حداقل تا 4 ساعت بعد از آن نباید به رختخواب بروید. این عمل رایج می‌تواند باعث فشار بر روی نواحی تحت درمان و همچنین مالش تصادفی یا جا به جایی بوتاکس شود. برای محافظت بیشتر، کارهایتان را طوری برنامه‌ریزی کنید تا زمان بیشتری برای بهبودی اولیه داشته باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *