• آدرس: تهران - گیشا - خیابان پانزدهم - پلاک 12
تلفن تماس:  02188248685

ترفندهای سبک زندگی برای داشتن پوست زیبا

ترفندهای سبک زندگی برای داشتن پوست زیبا

داشتن پوست زیبا و شاداب برای همه افراد می‌تواند باعث سرزندگی و حس خوب باشد. افزایش سن و مشغله‌های زیاد در جامعه امروزی باعث شده که همه نتوانند آن گونه که می‌خواهند به پوست خود رسیدگی کنند. اما خبر خوب این است که، شما می‌توانید با رعایت چند نکته در سبک زندگیتان پوست خود را شاداب نگه دارید. در این مبحث از کلینیک آمیتیس با ما همراه باشید تا چند ترفند مهم اما ساده را برای داشتن پوست زیبا به شما بیاموزیم.

1. برای داشتن پوست زیبا مقدار زیادی آب بنوشید

با ساده ترین تغییر سبک زندگی شروع کنید. به مقدار آبی که هر روز می‌نوشید توجه کنید. مصرف روزانه آب برای رفع نیازهای بدن شما ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. مشخص شده است که نوشیدن بیش از 2 لیتر آب در روز پوست شما را هیدراته می‌کند و به طور قابل توجهی سلامت و ظاهر کلی آن را بهبود می‌بخشد.

می‌توانید یک لیمو را در آب خود بفشارید تا نوشیدن آن آسان‌تر شود. همچنین می‌توانید در آب چند برش توت فرنگی و یا میوه دلخواه خود را اضافه کنید. به این صورت آب طمع دار شده و آشامیدن آن برای شما لذت بخش‌تر می‌شود.

2. عرق کنید

ورزش جریان خون را در بدن شما افزایش می‌دهد، که به نوبه خود باعث حرکت اکسیژن در سراسر بدن می‌شود. این منجر به شفاف‌تر شدن پوست (و لاغرتر شدن شما) می‌شود! هفته ای دو یا سه بار ورزش کنید. می‌توانید ورزش‌های هوازی، رقصیدن، آهسته دویدن یا پیاده روی را امتحان کنید.

1. برای داشتن پوست زیبا مقدار زیادی آب بنوشید

3. برای پوست زیبا با شکر و غذاهای فرآوری شده خداحافظی کنید

کوکی‌ها، آب نبات‌ها، کیک‌ها و کولاها ممکن است وسوسه انگیز به نظر برسند. اما اگر می‌خواهید بدن و پوست خود را سالم نگه دارید، بهتر است در مقابل غذاهای فرآوری شده مقاومت کنید. اگرچه ارتباط بین رژیم غذایی و سلامت پوست به تحقیقات بیشتری نیاز دارد. اما مداخله غذایی ممکن است به کاهش برخی از مشکلات پوستی مانند آکنه و پیری پوست کمک کند.

به عنوان مثال، مصرف زیاد قند می‌تواند علائم پیری را با ترویج پیوند متقابل فیبرهای کلاژن تسریع بخشد. بنابراین، ایده خوبی است که به غذاها و رژیم خود سبزیجات را اضافه کنیم و برای بهبود ظاهر پوست خود مصرف قند را کاهش دهیم.

4. محافظت در برابر اشعه خورشید

محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش مهم است. کرم ضد آفتاب را قبل از بیرون رفتن از خانه هرگز فراموش نکنید. زیرا از شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند. کرم ضد آفتاب را هر 2 تا 4 ساعت تمدید کنید.

برای داشتن پوست درخشان باید این نکات مراقبت از پوست را به صورت جدی رعایت کنید. شما همچنین باید عادات سبک زندگی خود را زیر نظر داشته باشید زیرا اگر پوست شما از درون احساس خوبی نداشته باشد، نمی‌تواند از بیرون ظاهر خوبی داشته باشد.

5. همه رنگ ها را بخورید

سبزیجات و میوه‌های رنگارنگ و غنی از مواد مغذی منابع غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری هستند که برای حفظ سلامت پوست خود به آنها نیاز دارید. آنها سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی هستند که از آسیب رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند. سطح هیدراتاسیون را حفظ می‌کنند و سلامت کلی پوست و بدن را بهبود می‌بخشند.

7. خواب کافی برای داشتن پوست زیبا

6. رویه بالش‌های خود را مرتب بشویید

پیروی از یک روال دقیق مراقبت از پوست و همچنان مشاهده لکه‌های پوستی غیر معمول نیست. یکی از دلایل اصلی که باعث می‌شود پوست شما همچنان جوش داشته باشد روبالشی است. روبالشی شما می‌تواند از تجمع کثیفی، روغن و باکتری که منجر به آکنه می‌شود، محافظت کند. توصیه می‌شود دو بار در هفته روبالشی‌های خود را بشویید.

7. خواب کافی برای داشتن پوست زیبا

خواب کافی برای داشتن پوست زیبا و درخشان الزامی است. در جامعه امروزی مشغله‌ها بسیار زیاد هستند. اما بسیار مهم است که برای استراحت و خواب وقت لازم را بگذارید. خواب کافی برای سلامتی کل بدن و پوست مفید می‌باشد. همینطور باعث می‌شود سرحال و با انرژی باشید.

مراقبت از پوست و تغییر سبک زندگی ممکن است نتایج سریعی برای شما به همراه نداشته باشد. اما اگر به صورت جدی از آنها پیروی کنید، می‌توانند در دراز مدت پوستی درخشان به شما بدهند.

با این حال، اگر می خواهید فوراً پوستی درخشان داشته باشید، تزریق بوتاکس می‌تواند به شما کمک کند. شما برای درخشش چهره خود به محصولات آرایشی زیادی نیاز ندارید. آنچه شما نیاز دارید رسیدگی و مراقبت از پوست به همراه تکنیک‌های مناسب برای رسیدن به درخشش پوست است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *