• آدرس: تهران - گیشا - خیابان پانزدهم - پلاک 12
تلفن تماس:  02188248685

آنچه باید در مورد بوتاکس دور چشم و نتایج آن بدانیم

آنچه باید در مورد بوتاکس دور چشم و نتایج آن بدانیم

در این مطلب از کلینیک آمیتیس با ما همراه باشید تا هر آنچه که باید راجب بوتاکس دور چشم بدانید را برای شما توضیح دهیم. بوتاکس دور چشم می‌تواند چین و چروک‌ها را صاف کند. تزریق بوتاکس می تواند پلک پایینی را پرتر و به کاهش پف کردگی کمک کند. این درمان یک گزینه ایده آل برای بیمارانی است که می‌خواهند از جراحی [پلک] که منجر به افتادگی پلک می‌شود اجتناب کنند.

بوتاکس با مسدود کردن تکانه‌های عصبی که باعث انقباض ماهیچه‌ها می شود، عمل می‌کند. بنابراین عضله نمی‌تواند حرکت کند و این باعث کاهش ظاهر چین و چروک می‌شود. تزریق بوتاکس همچنین ظاهر چین و چروک‌های “واضح” را به حداقل می‌رساند.

اما بوتاکس راه حل دائمی برای رفع چین و چروک نیست. در عرض 3 تا 6 ماه ، انسداد تکانه‌های عصبی متوقف می‌شود. ماهیچه‌ها شروع به انقباض می‌کنند. فرد برای حفظ نتایج به تزریقات بیشتری نیاز دارد.

بوتاکس دور چشم بیشتر بر کدام نواحی تاثیر می گذارد ؟

تزریق بوتاکس فقط می‌تواند چین و چروک‌های قسمت‌هایی از صورت را که حرکت می‌کنند کاهش دهد. پزشکان معمولاً از آن برای خطوط اخم بین ابروها که خطوط گلابلار نامیده می‌شوند و همچنین در خطوط پیشانی و پنجه کلاغی در کناره‌های چشم استفاده می‌کنند.

بوتاکس دور چشم به طور خاص برای از بین بردن ظاهر پنجه کلاغی و خطوط “11” و اصلاح نامتقارن پلک‌ها یا ابروها استفاده می‌شود. با این حال، تزریق دقیق برای جلوگیری از افتادگی پلک بسیار مهم است.

برخی از پزشکان از بوتاکس زیر چشم برای صاف کردن ظاهر خطوط استفاده می‌کنند و نتایج خوبی را گزارش کرده‌اند. اگرچه سایر تزریق‌کننده‌ها به دلیل خطراتی مانند افتادگی پلک پایین و مشکل در پلک زدن، این روش خارج از برچسب را انجام نمی‌دهند.

توجه به این نکته ضروری است که همه انواع چین و چروک با بوتاکس از بین نمی‌روند. به عنوان مثال، بیمارانی که مشکلات زیبایی آن‌ها شامل خطوط ریز ناشی از آسیب نور خورشید و چین‌های عمیق ناشی از آتروفی، بافت نرم است، از بوتاکس بهره کمتری می‌برند.

در چین‌های عمیق ناشی از آتروفی بافت نرم، تزریق پرکننده پوستی یا انتقال چربی بهترین گزینه می‌باشد. زیرا می‌تواند جایگزین کاهش حجم صورت شود.

بوتاکس دور چشم بیشتر بر کدام نواحی تاثیر می گذارد ؟

تمرین برای خطوط خنده دور چشم

خطوط خنده ممکن است به عنوان بخشی از افزایش سن در اطراف چشم ایجاد شود.

برخی از ماهیچه‌ها وجود دارند که وقتی از طریق ورزش سفت شوند، ممکن است به جلوگیری از ایجاد خطوط خنده در اطراف چشم کمک کنند. در اینجا چند نمونه تمرینات عضلات اطراف چشم را برای شما بازگو می‌کنیم:

1- شست ها را کنار گوشه بیرونی چشم قرار دهید.
2- انگشتان دست را بالای سر قرار دهید.
3- چشم ها را ببندید و محکم بفشارید.
4- با چشم های فشرده گوشه‌های بیرونی چشم ها را از یکدیگر دور کرده و کمی به سمت بالا بکشید.
5- حدود 5-10 ثانیه نگه دارید.
استراحت کنید و تکرار کنید.
حدود 10-25 بار تکرار کنید.

سایر درمان های طبیعی

راه حل‌های بالقوه زیادی برای خطوط خنده وجود دارد. اینکه چقدر موثر هستند به فرد بستگی دارد. ممکن است لازم باشد یک فرد قبل از یافتن گزینه‌ای که برای او مناسب است، بیش از یک گزینه را امتحان کند.

تمرین برای خطوط خنده دور چشم

برخی از داروهای طبیعی که باید امتحان کنید عبارتند از:

مالیدن روغن، مانند روغن نارگیل ، روی خطوط.
مرطوب کننده‌های طبیعی.
مالیدن مستقیم آب لیمو روی خطوط، مراقب باشید از ناحیه دور چشم دوری کنید.
نوشیدن آب فراوان.

سایر درمان ها در کنار بوتاکس دور چشم

درمان‌های خانگی در کنار تزریق بوتاکس دور چشم می‌توانند بسیار اثر بخش باشند. ابتدا، فرد باید عادات روزانه خود را بررسی کند تا مشخص شود که آیا ممکن است در ایجاد کیسه و چین و چروک زیر چشم نقش داشته باشد یا خیر. استراتژی‌های زیر ممکن است کمک کند.

خواب کافی که معمولاً 7 یا 8 ساعت در شب تخمین زده می‌شود.
درمان آلرژی‌های فصلی که باعث پف‌کردگی چشم‌ها می‌شوند با داروهای بدون نسخه مانند آنتی هیستامین‌ها.
خودداری از سیگار کشیدن.
اجتناب از سدیم اضافی در رژیم غذایی، که می‌تواند باعث حفظ آب در بدن شود و منجر به تجمع مایع و پوست پف کرده شود.
خوابیدن با سر کمی بالا، برای جلوگیری از جمع شدن مایع زیر چشم.
خودداری از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و همیشه استفاده از کرم ضد آفتاب در هوای آفتابی.

برخی از لوازم آرایشی می توانند به نرم و صاف شدن پوست زیر چشم کمک کنند. به عنوان مثال، اگر پف چشم نگران کننده است، ممکن است فرد از کرم دور چشم حاوی کافئین استفاده کند. تولید کنندگان کافئین اضافه می‌کنند زیرا می‌تواند به سفت شدن پوست و کاهش پف کردگی کمک کند. اگر سیاهی دور چشم نگران کننده است، کرم‌هایی که به طور خاص برای ناحیه زیر چشم ساخته شده‌اند که ممکن است موثر باشند.

لیزر درمانی گزینه دیگری است. این درمان‌ها رشد و تولید کلاژن را در پوست تحریک می‌کنند و باعث سفت‌تر به نظر رسیدن پوست می‌شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *