• آدرس: تهران - گیشا - خیابان پانزدهم - پلاک 12
تلفن تماس:  02188248685

چگونه به طور طبیعی در عرض یک هفته پوست درخشان داشته باشیم ؟

چگونه به طور طبیعی در عرض یک هفته پوست درخشان داشته باشیم ؟

چگونه در 7 روز پوست درخشان داشته باشیم؟

ممکن است این یک شاهکار دست نیافتنی به نظر برسد، اما اگر از پوست خود مراقبت کنید و چند نکته سبک زندگی را رعایت کنید، می‌توانید در عرض یک هفته پوست درخشان و سالمی داشته باشید. در این مقاله از کلینیک آمیتیس اقدامات لازم برای دستیابی به این هدف را توضیح می‌دهیم.

نکات مفید برای داشتن پوستی شفاف و درخشان به طور طبیعی

یک سبک زندگی مناسب و روال مراقبت از پوست ممکن است در عرض یک هفته پوست شما را بهبود بخشد. اما برای اینکه آن را برای مدت طولانی‌تری درخشان و سالم نگه دارید، باید این نکات را به طور منظم دنبال کنید.

ترفندهای مراقبت از پوست

1. نوع پوست خود را بشناسید

تا زمانی که نوع پوست خود را نشناسید، نمی‌توانید محصولات مراقبت از پوست و آرایش مناسب را انتخاب کنید.

.پوست خشک: پوست شما سفت، پوسته پوسته و خشک شده است.
.پوست چرب: منطقه تی پوست شما چرب و براق است.
.پوست مختلط: ناحیه تی پوست شما چرب است، اما گونه‌ها و فک شما خشک است.
.پوست معمولی: پوست شما نه خیلی چرب است و نه بیش از حد خشک.
.پوست حساس: پوست شما به راحتی قرمز و ملتهب می‌شود و خارش دارد.

2. برای داشتن پوست درخشان یک روال منظم را دنبال کنید

2. برای داشتن پوست درخشان یک روال منظم را دنبال کنید

داشتن یک روال منظم، یعنی پایبندی به یک روتین برای رسیدگی، پاکسازی و مرطوب کردن پوست. هنگامی که با انواع پوست آشنا شدید و پوست خود را شناختید، پاک کننده، تونر و مرطوب کننده مناسب پوست خود را تهیه کنید. این روال را دو بار در روز دنبال کنید.صبح و شب.

نکته: می‌توانید از محصولاتی استفاده کنید که حاوی مواد روشن کننده پوست هستند. مانند عصاره هسته انگور، اسیدهای آزلائیک، اسید کوجیک، هیدروکینون و عصاره توت. این به شما کمک می‌کند تا پوستی درخشان‌تر داشته باشید.

3. لایه برداری بسیار مهم است

هنگامی که پوست خود را لایه برداری نمی‌کنید، سلول های مرده پوست همچنان روی سطح آن جمع می‌شوند و پوست را کدر و لکه دار می‌کنند. می‌توانید از یک لایه بردار فیزیکی (اسکراب صورت) یا یک لایه بردار شیمیایی (اسیدهای صورت) استفاده کنید.

اگر از لایه‌بردار فیزیکی استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که روی پوست شما خیلی خشن نباشد. از لایه بردارهایی استفاده کنید که دارای ذرات بسیار ریز آسیاب شده یا ذرات گرد مانند دانه هستند که به آرامی سلول های مرده را از بین می‌برند.

اگر از لایه‌بردار شیمیایی استفاده می‌کنید، به سراغ محصولاتی بروید که به عمق پوست نفوذ نمی‌کنند. اسید لاکتیک و اسید ماندلیک، به دلیل ملایم بودن مناسب هستند. همچنین در سرم‌ها، تونرها، ماسک‌ها و سایر محصولات یافت می‌شوند.

احتیاط : هنگام استفاده از لایه بردار شیمیایی، دستورالعمل‌های ذکر شده روی محصول را به دقت دنبال کنید. لایه برداری بیش از حد می‌تواند به پوست شما آسیب برساند.

4. از ماسک لایه بردار استفاده کنید

یک ماسک لایه بردار با خلاص شدن از شر سلول‌های مرده در مقایسه با اسکراب‌های لایه‌بردار معمولی، بیشتر پوست شما را صاف می‌کند. همچنین رنگ پوست شما را یکدست می‌کند.

ماسک‌های لایه بردار حاوی آنزیم‌های طبیعی میوه مانند آناناس یا پاپایا را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید ماسک‌های لایه بردار با سطوح پایین اسید گلیکولیک را امتحان کنید. این بهترین روش مراقبت از پوست برای داشتن پوست درخشان است.

6. برای داشتن پوست درخشان بخار دادن را امتحان کنید

5. محصولات مراقبت از پوست با فواید متعدد را انتخاب کنید

عاقلانه است که از محصولاتی استفاده کنید که مزایای متعددی دارند. به عنوان مثال، مرطوب کننده‌ای که هم خاصیت ضد پیری و هم خاصیت روشن کنندگی دارد. کرمی که لک‌ها را کاهش می‌دهد و رنگ پوست را یکدست می‌کند.

محصولاتی که حاوی رتینوئید هستند را امتحان کنید. یک ارزیابی بالینی روی 36 فرد مسن نشان داده است که رتینول موضعی علائم پیری و چین و چروک را کاهش می‌دهد. همچنین سنتز کلاژن را افزایش می‌دهد و ماتریکس پوست را تقویت می‌کند. در نهایت ظاهر کلی پوست را بهبود می‌بخشد.
محصولات تجویز شده توسط پزشک حاوی درصد بالاتری از رتینوئیدها هستند. در حالی که محصولات بدون نسخه خفیف‌تر هستند و شانس کمتری برای ایجاد تحریک دارند.

توجه: قبل از استفاده از محصولات رتینول یک تست پچ انجام دهید.

6. برای داشتن پوست درخشان بخار دادن را امتحان کنید

صورت خود را برای چند دقیقه دو یا سه بار در هفته بخار دهید. به پاکسازی منافذ پوست و حذف آلودگی‌ها کمک می‌کند. همچنین به عرق کردن پوست و دفع سموم کمک می‌کند.

4.7/5 - (17 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *