• آدرس: تهران - گیشا - خیابان پانزدهم - پلاک 12
تلفن تماس:  02188248685

مراقبت از پوست : 5 نکته برای سلامت پوست

مراقبت از پوست : 5 نکته برای سلامت پوست

پوست یکی از بزرگترین اعضای بدن انسان است که به عنوان یک محافظ در برابر عوامل بیرونی عمل می‌کند. این باعث آسیب پذیرتر شدن پوست می‌شود. بنابراین مراقبت از پوست بسیار ضروری و مهم می‌باشد.

مراقبت از پوست شامل استفاده از ضد آفتاب مناسب و تمیز کردن ملایم پوست است که باعث می‌شوند پوست شما سالم و درخشان بماند. مراقبت خوب از پوست در برابر آفتاب در فصل تابستان حیاتی است چرا که پرتوهای مضر فرابنفش (UV) قوی‌تر از سایر فصول هستند.

آیا وقت برای مراقبت ویژه از پوست ندارید؟ 

لازم به ذکر است شما با انجام اصول اولیه هنوز می‌توانید پوست خود را شاداب نگه دارید. مراقبت خوب از پوست و انتخاب سبک زندگی سالم می‌تواند به کند شدن پیری طبیعی کمک کرده و از بروز مشکلات مختلف پوستی جلوگیری کند. تزریق بوتاکس یکی از بهترین و آسانترین راه‌ها برای مراقبت از پوست در برابر چین و چروک و پیری زودرس می‌باشد. که شما با مراجعه به پزشک و متخصص خوب می‌توانید به این مهم دست یابید.

در این مقاله با کلینیک آمیتیس همراه باشید تا شما را با 5 نکته طلایی و آسان آشنا کنیم. 

1. از خود در برابر آفتاب محافظت کنید

یکی از مهمترین راه‌های مراقبت از ساختمان پوست، محافظت از آن در برابر آفتاب است. قرار گرفتن در معرض آفتاب مادام العمر می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک، لکه‌، علائم پیری و سایر مشکلات پوستی شود و همچنین خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد.

برای محافظت کامل از نور خورشید از ضد آفتاب استفاده کنید. از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF حداقل 15 استفاده کنید. برای استفاده از کرم ضد آفتاب دست و دلباز باشید و سعی کنید هر 2 ساعت یک بار آن را تمدید کنید.

به دنبال سایه باشید. در بازه زمانی 10:00 تا 16:00 که شدیدترین اشعه خورشید است ، از آفتاب خودداری کنید.

لباس محافظ بپوشید. پوست خود را با پیراهن‌های آستین بلند و کاملاً بافتنی، شلوارهای بلند و کلاه‌های لبه‌دار بپوشانید.

2. سیگار نکشید

سیگار کشیدن باعث می‌شود به سلول‎‌های پوست آسیب برسد، با مراجعه به مطلب سلول های مرده پوست می‌توانید از بروز این مشکل به آسانی جلوگیری نمایید. شما پیرتر به نظر برسد و باعث ایجاد چین و چروک شود. سیگار کشیدن رگهای خونی کوچک در لایه های بیرونی پوست را باریک می کند، که باعث کاهش جریان خون و رنگ پریدگی پوست می‌شود. همچنین باعث نرسیدن اکسیژن و مواد مغذی به پوست می‌شود که برای سلامت پوست مهم هستند.

1. از خود در برابر آفتاب محافظت کنید

سیگار کشیدن همچنین به کلاژن و الاستین پوست آسیب می‌رساند. به فیبرهایی که به پوست قدرت و کشش می‌دهند صدمه می‌زند. علاوه بر این، حالت های تکراری صورت که هنگام سیگار کشیدن ایجاد می‌کنید می‌تواند در ایجاد چین و چروک نقش بسیاری داشته باشند.

سیگار کشیدن خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد. اگر سیگار می‌کشید، بهترین راه برای محافظت از پوست، ترک آن است. شما می‌توانید برای ترک سیگار از پزشک خود برای درمان مشاوره بگیرید.

3. با پوست خود با ملایمت رفتار کنید

تمیز کردن و اصلاح روزانه می‌تواند به پوست شما آسیب برساند. آب گرم و دوش یا حمام طولانی، روغن‌های پوست شما را از بین می برد. سعی کنید زمان حمام یا دوش را محدود کنید و به جای آب گرم از آب ولرم استفاده کنید.

از صابون های قوی‌پرهیز کنید. صابون‌ها و شوینده‌های قوی می‌توانند چربی پوست شما را از بین ببرند. در عوض، یک شوینده ملایم متناسب با پوستتان انتخاب کنید.

با دقت اصلاح کنید. برای محافظت و روان سازی پوست، قبل از اصلاح از کرم اصلاح، لوسیون یا ژل استفاده کنید. از تیغ تمیز و تیز برای اصلاح استفاده کنید. اصلاح را در جهتی که مو رشد می‌کند انجام دهید، نه برخلاف رویش موها.

خشک کردن باید به این صورت باشد که پس از شستن یا استحمام، به آرامی با حوله پوست خود را لمس کنید به طوری که مقداری رطوبت بر روی پوست شما باقی بماند.

پوست خشک را مرطوب کنید. اگر پوست شما خشک است، از مرطوب کننده مناسب نوع پوست خود استفاده کنید. برای استفاده روزانه، یک مرطوب کننده حاوی SPF در نظر بگیرید.

4. غذای سالم بخورید

یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین حالت را داشته باشید. مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین بدون چربی بخورید. ارتباط بین رژیم غذایی و آکنه مشخص نیست، اما برخی مطالعات نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی غنی از روغن ماهی یا مکمل های روغن ماهی و کربوهیدرات‌های فرآوری شده یا تصفیه شده می‌تواند پوستی جوانتر ایجاد کند. نوشیدن آب فراوان به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند. بهتر است این نکته را بدانید که رژیم غذایی بسته به انواع پوست می‌تواند متغیر باشد.

3. با پوست خود با ملایمت رفتار کنید

5. استرس را مدیریت کنید

استرس کنترل نشده می‌تواند باعث حساسیت بیشتر پوست و ایجاد آکنه و سایر مشکلات پوستی شود. برای داشتن پوست سالم و روحیه سالم و همچنین برای کنترل استرس خود قدم بردارید. به اندازه کافی بخوابید، تعداد لیست‌های کار را کاهش دهید و برای انجام کارهایی که از آنها لذت می‌برید مانند پیاده‌روی، گوش دادن به موزیک، انجام یک ورزش خاص و غیره وقت بگذارید. نتایج ممکن است از آنچه انتظار دارید چشمگیر باشد.

4.7/5 - (47 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *