• آدرس: تهران - گیشا - خیابان پانزدهم - پلاک 12
تلفن تماس:  02188248685

عوامل تاثیرگذار بر میزان موفقیت کاشت مو

عوامل تاثیرگذار بر میزان موفقیت کاشت مو

آیا عواملی وجود دارد که می‌تواند بر میزان موفقیت کاشت مو تأثیر بگذارد؟

در حالی که میزان موفقیت کلی کاشت مو در سال‌های اخیر به طور پیوسته در حال افزایش بوده است اما عوامل موثر بر موفقیت کاشت مو نیز متعدد ومهم هستند. توجه به این موارد بسیار مهم است. به خصوص از آنجایی که جزئیات جراحی کاشت مو اغلب مختص فردی است که تحت درمان قرار می‌گیرد. در این مبحث از کلینیک آمیتیس، برخی از مهم ترین عوامل را با جزئیات بیشتر بیان کرده‌ایم. 

1. انتخاب نوع کاشت مو 

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر موفقیت کاشت مو، انتخاب نوع کاشت می‌باشد. همانطور که قبلا ذکر شد، روش‌های مختلفی برای جراحی کاشت مو استفاده می‌شود. روش ( اف یو ای ) به دلیل ماهیت کم تهاجمی و این واقعیت که هیچ جای زخم قابل مشاهده‌ای بر جای نمی‌گذارد، معمولا تکنیک شماره یک در نظر گرفته می‌شود. از آنجایی که درمان برای هر فرد متفاوت می‌باشد، توصیه می‌شود که بعد از انجام مشاوره با پزشک خود روش صحیح را انتخاب کنید. 

2. نوع مو

نوع، شکل، و ویژگی‌های موهای شما نیز ممکن است بر میزان موفقیت روش ترمیم مو تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، کاشت موی آفریقایی معمولاً به زمان و مراقبت بیشتری نیاز دارد تا نتایج به همان اندازه موفقیت آمیز باشد.

برای کسانی که موهای ضخیم و مجعد دارند، این احتمال وجود دارد که پوشش بیشتری را بتوان از طریق تعداد کمتری از پیوندهای پیوند شده از محل اهداکننده به دست آورد. این بدان معنا نیست که افرادی که موهای نازک دارند نمی‌توانند پیوند موفقیت آمیزی داشته باشند. در عوض، آنچه که یک روش موفق را تشکیل می‌دهد بسته به نوع موی شما متفاوت است.

این موضوع در مورد جراحی کاشت موی زنان نیز صادق است . واجد شرایط بودن برای درمان برای زنان بسیار محدودتر از مردان است و نتایج نیز می‌تواند متفاوت باشد. تغییرات در نتایج و میزان موفقیت می‌تواند ناشی از انواع مختلف ریزش مو در مقایسه با مردان و همچنین دلایل اولیه آن باشد. با این حال، کاشت موی زنانه در حال محبوبیت و موفقیت روزافزون است.

عوامل موثر بر موفقیت کاشت مو

3. کیفیت کلینیک و دکتر بهترین عامل موثر بر موفقیت کاشت مو

یکی از مهم‌ترین عوامل در تضمین موفقیت آمیز کاشت مو، انتخاب یک پزشک با تجربه است. گذشته از پیشرفت‌های تکنولوژیکی، جراحی کاشت مو باید توسط یک متخصص کاملاً ماهر، آموزش دیده و با تجربه انجام شود تا بتواند موفقیت آمیز باشد. انتخاب یک پزشک ارزان و فاقد صلاحیت نه تنها خطر موفقیت پیوند را کاهش می‌دهد، بلکه ممکن است خطر آسیب رساندن به موهای موجود را نیز به دنبال داشته باشد.

انتخاب یک متخصص معتبر تنها بر موفقیت یا عدم موفقیت یک روش ترمیم مو تأثیر نمی‌گذارد. انتخاب یک پزشک مجرب بر ماندگاری کاشت موی شما نیز تأثیر می‌گذارد. کاشت اگر به درستی انجام شود، باید ماندگاری زیادی داشته باشد.

4. دستورات پزشک را پس از جراحی دنبال کنید

پس از اتمام کاشت مو، پزشک مقداری دارو برای بیمار تجویز می‌کند. همچنین دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌ای را به او می‌دهد تا در هفته اول فرآیند، بحرانی‌ترین مرحله، آن را دنبال کند. در این مرحله فرد باید به سلامتی خود توجه کند، صبور باشد و حداقل تا پنج روز از استعمال دخانیات و سایر عوامل مضر خودداری کند. بیمارانی که تحت درمان قرار می‌گیرند باید از تجویز پزشک خود پیروی کنند و مطمئن شوند که سیگار نمی کشند، الکل نمی‌نوشند یا از استروئیدها استفاده نمی‌کنند. به یاد داشته باشید که روی رژیم غذایی خود تمرکز کنید و به دستورات توصیه شده توسط پزشک پایبند باشید.

3. کیفیت کلینیک و دکتر بهترین عامل موثر بر موفقیت کاشت مو

5. مراقبت های پس از درمان

نرخ موفقیت کاشت مو ممکن است تحت تأثیر دقت به دستورالعمل‌های بعد از عمل نیز باشد. چند مرحله مهم وجود دارد که باید بعد از درمان انجام شود که در حجم و تراکم رویش مجدد مو نقش دارد. مراقبت‌های بعد از عمل کاشت مو نسبتاً ساده است. اما دانستن اینکه چه چیزی باید انتظار داشته باشید، می‌تواند نقش مهمی در کمک به شما در تعیین اینکه کدام علائم پس از عمل طبیعی است و کدام یک ممکن است باعث نگرانی باشد، ایفا کند. پس توصیه می‌شود که بعد از عمل حتما دستورهای پزشک خود را به طور دقیق عملی کنید. برای اطلاعات جامع‌تر به مفاله مراقبت های کاشت مو مراجعه نمایید.

داروهای ریزش مو نیز گزینه‌های مناسبی هستند که در برخی موارد می‌توانند موفقیت آمیز باشند. گزینه های محبوب عبارتند از فیناستراید – که تلاش می‌کند با کاهش میزان تستوسترون تولید شده، ریزش مو را کاهش دهد. ماینوکسیدیل، که به تحریک رشد موهای جدید کمک می‌کند.

آینده جراحی کاشت مو

جراحی کاشت مو از زمانی که برای اولین بار در دانشگاه‌های پزشکی در سال 1939 مطرح شد، مسیر طولانی را طی کرده است . فن آوری‌ها و پیشرفت‌های جدید به طور مداوم در سراسر جهان برای بهبود کارایی و اثربخشی این روش در حال توسعه هستند.

یکی از مهیج‌ترین چشم انداز‌هایی که ممکن است پتانسیل افزایش قابل توجه میزان موفقیت ترمیم مو را داشته باشد، توسعه پیوند مو با سلول‌های بنیادی است. استفاده از تزریق‌های غنی‌شده با سلول‌های بنیادی معمولاً در کنار پیوند مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله کاشت مو سلول‌ بنیادی مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *