• آدرس: تهران - گیشا - خیابان پانزدهم - پلاک 12
تلفن تماس:  02188248685

از کجا بفهمیم ریزش ابرو داریم ؟

از کجا بفهمیم ریزش ابرو داریم ؟

فهرست مطالب

ریزش ابرو از چیست ؟ آیا شما نیز نگران ریزش موی ابروهایتان هستید؟ آیا پس از انجام کاشت ابرو و میکروبلیدینگ دچار این مشکل شده‌اید؟ نگران نباشید در ادامه در نظر داریم با بررسی برخی از مهمترین علل ریزش یا کاهش ابرو، راهکارهای مفید و مطلوبی برای درمان آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با کلینیک آمیتیس همراه باشید.

ریزش طبیعی ابرو

در ابتدا لازم به ذکر است که علت ریزش در ابرو همچون ریزش مو می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد،  به همین دلیل در اولین مرحله لازم است دلیل آن به خوبی ارزیابی شده و سپس متناسب با شرایط وجود راه درمان مطلوب در پیش گرفته شود. در حالت طبیعی علت ریزش ابرو می‌تواند دلایل مختلف از جمله موارد زیر داشته باشد:

  • عدم مصرف مواد مغذی لازم و مورد نیاز
  • بکارگیری داروهای شیمیایی مختلف
  • بیماری‌های پوستی
  • بیماری‌های داخلی
  • اختلال رفتاری
  • افزایش سن
  • حساسیت
  • عفونت

هر کدام از موارد یاد شده جزو علت ریزش ابرو بوده که به صورت طبیعی در اثر شرایط موجود است. برای درمان این نوع مشکلات به راحتی می‌توانید با کنترل بیماری و مشکل یاد شده در جلوگیری از ریزش یا کاهش ابرو گام موثری بردارید. در بسیاری از مواقع نیز متخصصان برای ترمیم ریزش این ناحیه، گزینه کاشت ابرو را معرفی می‌کنند، ولی اگر پروسه پیوند ابرو به خوبی انجام نشود، می‌تواند علتی دوباره برای ریزش باشد. 

چرا ریزش ابرو داریم ؟

برداشتن و کندن مو در ابرو پرپشت یا حتی ابروی کم پشت و نازک یکی از دلایل اصلی ریزش آن به شمار می‌آید؛ هنگامی که شما ابروی خود را به قصد فرم دادن و مرتب کردن بر‌می‌دارید، آن را از ریشه جدا کرده و آسیبی جدی به ابرو وارد می‌نمایید. بنابراین اگر یکی از کارهای دائمی شما برداشتن و مرتب کردن ابروهاست، امکان دارد که با کم پشتی و تراکم پایین آن روبرو شوید. ضمن این که در بیشتر مواقع ابرو از همان ناحیه‌ای که برداشته می‌شود دیگر رشد نخواهد کرد. اما اگر دائما این کار را انجام نمی‌دهید و با این حال دوباره با ریزش موی ابرو روبرو هستید، بدون شک باید جای دیگری بدنبال علت آن باشید. 

کمبود ویتامین و مواد مغذی

ابرو نیز همانند موی سر با کمبود ویتامین بدن دچار ریزش خواهد شد؛ بنابراین با رژیم غذایی مناسب و مصرف مواد معدنی و ویتامین‌ها می‌توانید موجب تسریع در رشد و همینطور تقویت ابرو شوید. استفاده از مکمل‌ها به صورت روزانه به طور شگفت انگیزی از ریزش مو جلوگیری خواهد کرد و این مورد در ابروها نیز تاثیر گذار خواهد بود.

عوارض جانبی مصرف دارو از علل ریزش ابرو

مصرف داروهای خاص همچون داروهای شیمی درمانی و موارد مشابه عوارض جانبی خواهد داشت که قطعا یکی از دلایل ریزش موی این ناحیه و نواحی دیگر بدن از جمله سر یا موهای زائد خواهد بود.

ریزش طبیعی ابرو

اختلالات هورمونی

در برخی مواقع اختلالات هورمونی در بانوان موجب ریزش یا نازک شدن موی ابرو می‌شود؛ ضمن این که مصرف داروهای مرتبط با اختلالات هورمونی نیز عوارضی همچون ریزش خواهد داشت.

اختلالات خودایمنی

این روزها اختلالات خودایمنی یکی از دلایل شایع ریزش موی ابرو و سر به شمار می‌آید که در این بخش به آنها اشاره خواهیم کرد:

بیماری پوستی

ابتلا به بیماری‌هایی همچون اگزما یا درماتیت آتوپیک موجب خارش در ناحیه و ریزش مو خواهد شد. پسوریازیس و درماتیت سبورئیک نیز از جمله بیماری‌های شایعی هستند که باعث ریزش مو در خط ابرو می‌شوند؛ لازم به ذکر است که اگر مشکل در ناحیه ابرو رخ داده باشد منجر به ریزش مو می‌شود. درماتیت تماسی نیز بیاری پوشتی بوده که در صورت ابتلا موجب ریزش ابروها می‌شود. زائده‌های پوستی مانند خال‌ها حتی اگر بدخیم نباشند، اگر در ناحیه ابرو ایجاد شوند، موجب ریزش تکه‌هایی از موی ابرو می‌شوند.

ریزش ابرو و تیروئید

کم کاری و پرکاری تیروئید یکی از بیماری‌هایی بوده که از عوارض آن می‌توان به نازک شدن یا ریزش ابرو، موی سر، مژه‌ها و پلک‌ها اشاره نمود. گرچه نمی‌توان تمامی این موارد را از عوارض اصلی این بیماری دانست با این حال پس از بررسی علت ریزش یا کاهش ابروها و مژه‌ها در برخی بیماران، علت ریزش مو در ناحیه ابرو به مشکلات تیروئیدی مرتبط شده است.

یکی از علائم اصلی کم‌کاری تیروئید نازک شدن مو در ناحیه سر و ابروهاست؛ بنابراین با رفع این مشکل می‌توانید طبق نظریه پزشک معالج موجب درمان و جلوگیری از این معضل شوید. کم‌کاری تیروئید، عارضه‌ای که در آن غده تیروئید به‌ اندازه‌ای که باید فعال نیست، معمولاً یکی از علل نازک شدن ابرو است. این عارضه علائم زیادی مانند: خشک شدن پوست، خستگی شدید و افزایش وزن ناگهانی دارد.
نازک شدن موها ازجمله ابرو در مراحل بعدی کم‌کاری تیروئید مشخص می‌شود.

ریزش موی ابروها قابل‌توجه‌تر از بخش‌های دیگر است زیرا موی ابرو کم‌حجم‌تر از موهای سایر نقاط بدن است. البته تنها علت نازک شدن ابرو اختلال در غده تیروئید نیست، اما ریزش مو ناحیه ابرو در اثر کم‌کاری تیروئید، الگوی بسیار مشخصی دارد. ریزش مو یا نازک شدن ابرو معمولاً در لبه خارجی یا یک‌سوم خارجی ابرو اتفاق می‌افتد.

افزایش سن

با بالا رفتن سن یکی از عکس‌العمل‌های طبیعی، ریزش مو در نواحی مختلف بدن از جمله موس سر و ابرو یا سایر نواحی خواهد بود. بنابراین اگر پا به سن گذاشته‌اید و با این عارضه روبرو هستید بدون شک دلیلی جز افزایش سن نخواهد داشت. گرچه با رعایت مواردی همچون: دوری از استرس، ممانعت از برداشتن ابروها با موچین، مصرف دائم مکمل‌های غذایی و … به راحتی می‌توانید از ریزش مو جلوگیری نمایید.

چرا ریزش ابرو داریم ؟

علت ریزش ابرو بعد از میکروبلیدینگ

ریزش ابرو بعد از انجام پروسه میکروبلیدینگ از دیگر عواملیست که افراد آن را تجربه می‌کنند. در نظر داشته باشید که ریزش مربوط به این روش با روش‌های طبیعی یاد شده در قسمت بالا متفاوت است. زیرا ریختن ابرو بعد از میکروبلیدینگ به عنوان یکی از مراحل تکمیل پروسه زیبایی ابرو بوده و نباید از ایجاد این مشکل دچار نگرانی باشید. یکی از اصلی‌ترین عواملی که موجب ریزش بعد از میکروبلیدینگ خواهد شد، عوارض آن بوده که امکان دارد به صورت ریزش در این ناحیه بروز نماید. ضمن این که مراجعه به مراکزی که اطمینانی نبوده و از مواد بی کیفیت برای این روش استفاده می‌نمایند، خود مهر تاکیدی بر تاثیر در ریزش مو این ناحیه است. 

میکروبلدینگ به عنوان یکی از روش‌های نوین در زیبایی ابروها نقش بسیار مهمی دارد. به منظور اینکه بتوانید ابروهای زیبایی در اثر بکارگیری این روش داشته باشید، لازم است کلینیک‌های معتبر را هدف قرار دهید. تاکید ویژه‌ای در انتخاب متخصص کاردان برای همه جراحی‌های زیبایی مد نظر است. لازم به ذکر است در صورتی که فرآیند میکروبلیدینگ با بکارگیری شرایط مطلوب پروسه زیبایی ابرو را در پیش گرفته باشد، احتمال آسیب به فولیکول‌های مو کم خواهد بود؛ در غیر این صورت باید منتظر عوارض آن یا نگران ریزش ابرو پس از این عمل باشید. قبل از بکارگیری هر روشی برای زیبایی ابرو حتما با پزشک خود در ارتباط بوده و مشاوره لازم را به دست آورید.

علت ریزش ابرو بعد از کاشت

ریزش مو بعد از کاشت ابرو یا کاشت مو یکی از نگرانی‌های افراد بوده که سبب شک و تردید در بکارگیری این روش است. لازم به ذکر است که بعد از انجام پروسه کاشت، متناسب با شرایط مختلف به احتمال زیاد بعد از دو هفته، ریرش ابرو آغاز می‌شود. در این حالت کل یا قسمتی از ابروی کاشته شده ریزش می‌کند. البته نگران این شرایط نباشید، زیرا این امر یک اتفاق کاملا طبیعی در پروسه کاشت ابرو بوده که پس از اتمام دوره‌ای آن موهای این ناحیه شروع به رویش و رشد دوباره می‌نماید.

بنابراین در صورتی که این مرحله را بعد از گذشت یک بازه زمانی تجربه کردید نگران نباشید. این فرآیند یکی از فرآیندهای است که در پروسه کاشت ابرو صورت می‌گیرد و بعد از نهایی شدن آن به فاز دوم وارد می‌شوید. بعد از پایان یافتن این اقدام، وارد یک پروسه دیگر می‌شوید که در این حالت موها مجدد با کیفیت بهتر رشد می‌کنند. معمولا بعد از 6 ماه می‌توانید نتیجه کامل را مشاهده کنید. البته به طور ویژه تاکید می‌شود، کاشت ابرو را به افراد متخصص و کاردان بسپارید تا بتوانید از کیفیت نهایی آن مطمئن باشید. هرگونه سهل انگاری در این زمینه می‌تواند دردسرهای بسیاری به همراه داشته باشد. 

جلوگیری از ریزش ابرو

روش‌های مختلفی برای از بین بردن علت ریزش ابرو در دست است، ولی هر کدام از این روش‌ها می‌تواند به مقدار ویژه‌ای اثر بخش باشد. از سوی دیگر ناگفته نماند و روش درمانی که برای یک فرد نتایج مناسب به همراه داشته است، شاید برای شما یک راه حل مطلوب نباشد. بنابراین پیشنهاد می‌شود به منظور به کار گیری هر روشی سعی کنید با افراد و متخصصین کاردان و باتجربه در ارتباط بوده و مشاوره لازم را به دست آورید. زیرا هرگونه سهل انگاری در این زمینه می‌تواند به ریزش بیشتر موهای ابروی شما منجر شود. روش‌های درمان مختلفی برای این امر ارائه می‌شود ولی هر کدام از آنها باید زیر نظر یک متخصص در اولویت قرار گیرد. با این وجود کاربران عزیزمان می‌توانند با استفاده از اقدامات زیر پیشگیری‌های مطلوب برای جلوگیری از ریزش ابرو را انجام دهند: 

  • به کارگیری تقویت کننده مطلوب
  • به کار گیری گزینه کاشت ابرو
  • دوری از افسردگی مفرط
  • کاهش میزان حساسیت
  • کاهش میزان استرس
  • تغذیه مناسب

با یافتن علت این که چرا ریزش ابرو دارید می‌توانید راهی مناسب برای پرپشت شدن ابرو و جلوگیری از این معضل آن داشته باشد. بنابراین اگر با هر یک از علائم ذکر شده در این مطلب روبرو شده‌اید می‌توانید با مراجعه به پزشک، راهی مناسب برای درمان بیابید. 

4.4/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *