• آدرس: تهران - گیشا - خیابان پانزدهم - پلاک 12
تلفن تماس:  02188248685

چطور ابرو پرپشت داشته باشیم ؟

چطور ابرو پرپشت داشته باشیم ؟

فهرست مطالب

ابرو پرپشت و خوش حالت یکی از عوامل موثر بر زیبایی‌ست. ابرو بر زیبایی چشم اثر شگرفی دارد به همین دلیل پرپشت بودن آن، دغدغه بسیاری از بانوان شده است. از طرفی پهنای ابرو بر سن ظاهری نیز اثرگذار است، یعنی افرادی که ابروهای پهنی دارند، جوانتر نشان می‌دهند. امروزه داشتن ابرو پرپشت با روش‌های غیر طبیعی همچون: میکروبلیدینگ، تاتو، کاشت و … میسر است؛ اما بدون شک هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین ابروهای پرپشت طبیعی شود.

چه کنیم ابروهایمان پرپشت شود ؟

برای داشتن ابرو پرپشت لازم است یک سری از عادت‌های روزمره متوقف شوند. رسیدگی به ابروها همچون مراقبت از مو بسیار مهم بوده و رعایت برخی موارد در پرپشتی ابروها تاثیر گذار است. در زیر به برخی نکات مفید که رعایت آنها در پرپشت شدن ابرو موثر است، اشاره می‌شود:

موچین یکی از وسایل کارآمد بوده که برای تمیز و مرتب کردن ابرو بسیار کاربردیست. موچین، موی ابرو را از ریشه می‌کند، به همین دلیل اگر بخشی از موی اصلی ابرو کنده شود، ماه‌ها طول می‌کشد تا مو مجددا رشد کند. پس اولین راهکار عدم استفاده خودسرانه از موچین است؛ مخصوصا برای افرادی که برای مرتب کردن ابرو تخصصی ندارند.

بسیاری از این نکته غافلند که پوست زیر ابرو نیز بخشی از پوست صورت است؛ بنابراین این ناحیه نیز مانند پوست صورت به پاکسازی از سلول‌های مرده نیاز دارد. برای اینکار می‌توان از برس‌های کوچک استفاده کرد. برداشتن لایه مرده زیر ابرو اثر بسیار زیادی بر رویش مجدد ابرو دارد؛ زیرا بافت سلول‌های مرده در طولانی مدت از رشد ابرو جلوگیری می‌کند.

موی ابرو نیز مانند موی سر دچار ریزش می‌شود؛ علت این ریزش به عوامل گوناگونی برمی‌گردد، اما دلیل عمده آن کمبود ویتامین است. با تجدید نظر در برنامه غذایی و استفاده از مکمل‌های غذایی می‌توان ابرو را تقویت کرد.

سریع ترین روش داشتن ابرو پرپشت !

بسیاری از بانوان یا آقایان برای همرنگ شدن یا همخوانی رنگ موهای سر با ابرو، اقدام به رنگ کردن ابروها می‌کنند. باید به کیفیت رنگ استفاده شده برای ابرو دقت شود؛ رنگ مخصوص ابرو با رنگ موی سر تفاوت دارد، پس لازم است از رنگ‌های مخصوص ابرو استفاده شود.

سریع ترین روش داشتن ابرو پرپشت !

امروزه ابرو پرپشت یکی از معیارهای زیبایی محسوب می‌شود؛ بنابراین بیشتر افراد بدنبال سریع‌ترین و کوتاه‌ترین راه برای داشتن ابروهای زیبا و پرپشت هستند. کاشت ابرو با روش‌های نوین یکی از گزینه‌های مناسب و کاربردی برای رسیدن به نتیجه دلخواه است. با این حال بهتر است برای انجام این کار تحقیق و بررسی لازم به عمل آید تا بتوانید بهترین متخصص را برای این منظور بیابید.

دقت عمل و روش مناسب برای کاشت ابرو از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به همین علت قبل از هر اقدامی باید با پزشک معالج مشورت نمایید تا بتوانید بهترین روش را برای کاشت برگزینید. ضمن این که پس از گذشت این مراحل نوبت بخ طراحی مناسب براساس فرم چهره و نیز سلیقه شما خواهید رسید که پزشک شما را در این مرحله نیز کمک خواهد کرد.

چه چیزی ابرو را پرپشت میکند !

یکی از روش های زیبایی ابرو ، پرپشتی آن بوده و متاثر از عوامل بسیاری است که به برخی از آنها در بالا اشاره شد. اما بعضی از روغن‌ها و مواد طبیعی می‌توانند بر رشد ابرو و پرپشت شدن آن موثر باشند. لازم به ذکر است این موارد ممکن است برای همه افرادی که آن را امتحان می‌کنند تاثیر گذار نباشد؛ با این حال امتحان آن خالی از لطف هم نیست. در زیر به برخی مواد مفید برای ابرو اشاره می‌شود:

روش های طبیعی برای داشتن ابرو پرپشت !

پرپشتی ابرو با روغن کرچک !

برای داشتن ابروهای ضخیم و محکم استفاده از روغن کرچک توصیه می‌شود. این روغن غنی شده با انواع ویتامین و آنتی اکسیدان است، به همین دلیل استفاده روزانه از آن موجب پرپشتی ابرو می‌شود. بهتر است وقتی روغن روی ابرو قرار می‌گیرد، ماساژ داده شود و حدود نیم ساعت ماندگاری داشته باشد تا به خوبی در منافذ پوست زیر ابرو نفوذ کند.

ابرو پرپشت با روغن نارگیل !

همانطور که گفته شد روغن‌ها دارای خواص بسیار زیادی هستند؛ یکی از روغن‌های مفید برای داشتن ابرو پرپشت روغن نارگیل است. در ساختار این روغن ویتامین ای و آهن وجود دارد، به همین دلیل استفاده از آن باعث تقویت ابرو خواهد شد.

چه چیزی ابرو را پرپشت میکند !

ابرو پرپشت با روغن زیتون !

ویتامین ای (E) وظیفه تغذیه تارهای مو و ویتامین آ (A) وظیفه تولید چربی طبیعی را بر عهده دارند. این دو ویتامین در ساختار روغن زیتون به وفور یافت می‌شوند، به همین علت استفاده روزانه از آن برای تقویت ابرو مفید واقع می‌شود.

پرپشتی ابرو با سیر !

سیر یکی از مواد طبیعی بوده که تاثیر فوق‌العاده‌ای در رویش دوباره و رشد موهای ابرو دارد؛ تنها ایرادی که می‌توان در این روش یافتف بوی تند سیر بوده که ممکن است برای همه افراد قابل تحمل نباشد. بنابراین اگر حساس نیستید می‌توانید این روش را امتحان کرده و تاثیر کثبت آن را مشاهده کنید. 

ابرو پرپشت با شنبلیله !

اگر فولیکول مو آسیب ببینند، مو هرگز نمی‌تواند رشد کند؛ تخم شنبلیله در طب سنتی نقش ترمیم و تقویت کننده فولیکول مو را بر عهده دارد. برای استفاده از دانه شنبلیله لازم است دانه‌ها در آب تا نرم شدن کامل خیس بخورند. بعد از نرم شدن این دانه‌ها می‌توان خمیری تهیه کرد و برروی ابروها گذاشت.

ابرو پر پشت با آلوئه ورا !

آلوئه ورا نه تنها برای ابرو بلکه برای پوست نیز بسیار مفید است، به همین دلیل استفاده روزانه یا روزی چند بار از آن توصیه می‌شود. با استفاده از ژل آلوئه ورا می‌توان منافذ فولیکولار مو را باز و در نتیجه رشد ابرو را تحریک کرد.

رعایت نکات زیر برای روش‌های بالا الزامی است:

• بهتر است این مواد بیش از نیم ساعت برروی ابرو قرار نگیرند
• بعد از پایان زمان تعیین شده مواد باید از روی ابرو پاک و شسته شوند
• انجام مستمر و روزانه این روش‌ها موجب اثرگذاری آنها می‌شود؛ پس برای داشتن ابرو پرپشت در درمان مداومت صورت گیرد.

4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *