• آدرس: تهران - گیشا - خیابان پانزدهم - پلاک 12
تلفن تماس:  02188248685

مراقبت روزانه از مو با رعایت چند نکته!

مراقبت روزانه از مو با رعایت چند نکته!

فهرست مطالب

مراقبت از مو از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا استایل و حالت آنها تاثیر زیادی در ظاهر افراد دارد. موها می‌توانند فرد را خسته، بی‌حال، شاداب، جذاب، مرتب، شلخته و … نشان دهند. موها از تنوع زیادی برخوردار هستند. هر مویی اعم از: موهای فر، چرب، صاف، خشک و … با توجه به ویژگی‌های خاص خود نیاز به مراقبت دارد. مراقبت از مو به شکل مستمر برای پیشگیری از آسیب آن مدنظر قرار می‌گیرد. برای داشتن موهای پرپشت نیاز به مراقبت اصولی از موها دارید؛ بنابراین شانه کردن اصولی و شست و شوی صحیح بخشی از مراقبت مو است و بسیاری از مردم درباره شست و شوی اصولی صحیح مو اطلاعات چندانی ندارند. 

نکات مهم در مراقبت صحیح از مو !

همانطور که می‌دانید فولیکول مو است که توانایی ایجاد مو در هر نقطه از بدن انسان و سایر جانداران را دارد؛ بنابراین مراقبت صحیح و روزانه از موها باعث تقویت فولیکول و در نهایت داشتن موهای سالم خواهد شد.

برای شست و شوی مو از شامپو در حد نیاز استفاده کنید؛ در واقع استفاده زیاد از شامپوها دلیلی برای تمیزتر شدن موها نیست و سودی به همراه ندارد. بلکه موجب تحریک پوست سر شده به زودتر چرب شدن آن خواهد انجامید.

موها نباید با آب خیلی سرد یا خیلی داغ شست و شو داده شوند؛ این مسئله به بافت مو آسیب جدی وارد می‌کند. بنابراین بهتر است هنگام دوش گرفتن برای شست و شوی مو از آب ولرم استفاده کنید.

موهای شما پس از استحمام بسیار شکننده هستند و سعی کنید طی فرآیند خشک کردن از ماساژ دادن مو با حوله به مدت طولانی بپرهیزید.

توجه داشته باشید که موهای خیس دارای شکنندگی بالایی هستند؛ از این‌رو بهتر است نکات مهم مراقبت از مو را در مورد آنها اعمال کنید.

موهای خیس را شانه نزنید؛ اگر نیاز به شانه کردن موهای خود دارید، بهتر است از شانه‌هایی با دندانه درشت استفاده کنید. احتمال ریزش موی خیس به مراتب بیشتر است؛ موهای خیس حدود سه برابر بیشتر از موهای معمولی ضعیف و شکننده هستند. از این‌رو بحث مراقبت از مو در مورد آنها حائز اهمیت می‌باشد.

نکات مهم در مراقبت صحیح از مو !

مراقبت روزانه از مو با انتخاب شامپوی مناسب!

شامپوها مواد شیمیایی زیادی دارند، از این‌رو بهتر است تنها یک بار در روز از شامپو استفاده کنید و از شست و شوی مداوم مو با شامپو بپرهیزید. نکته مهم دیگر اینکه در انتخاب شامپو موی خود دقت کنید؛ برای انتخاب شامپو باید به موهای خود توجه کنید، خصوصا اگر به تازگی کاشت مو انجام داده‌اید

شامپوهای نامناسب می‌توانند به موهای شما آسیب جدی وارد کنند. به طور کلی موها در سه گروه چرب، معمولی و خشک قرار می‌گیرند. شما باید با توجه به نوع موها، شامپوی مناسب را انتخاب کنید، در این صورت مراقبت از مو را به درستی انجام داده‌اید.

افرادی که دچار ریزش مو یا شوره سر هستند، باید از شامپو ضد شوره یا ضد ریزش استفاده کنند. برخی از شامپوها دارای سدیم لوریل سولفات یا آمونیوم لوریل سولفات هستند که به موها آسیب وارد می‌کنند.

مراقبت صحیح از مو با شامپو زدن اصولی!

برای نگهداری از مو بهتر است با روش صحیح شامپو زدن آشنا شوید؛ شما باید با شامپوی مناسب، کف سر را شست و شو دهید. در واقع شامپو برای شست و شوی ساقه مو کاربردی ندارد و درست آن است که کف سر را به آرامی ماساژ دهید؛ با این کار شرایط مراقبت از مو را فراهم خواهید کرد.

پژوهشگران آکادمی درماتولوژی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که نرم کننده باید برروی ساقه مو به کار رود و شامپو برای شست و شوی کف سر کارآیی دارد. اگر ساقه مو را با شامپو بشویید، شفافیت مو در هم شکسته می‌شود و رطوبت مو از بین می‌رود.

پوست سر بعد از مدتی دچار بافتی از سلول‌های مرده و پیدایش چربی می‌گردد، از این‌رو نیاز به پاکسازی دارد. برای مراقبت از مو باید از شامپو برای شست و شوی ریشه و پوست سر کمک بگیرید. نرم کننده می‌تواند از جمله موارد ضروری برای مراقبت از مو باشد.

مراقبت صحیح از مو با استفاده اصولی از نرم کننده!

نرم کننده برای افزایش رطوبت مو مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ هر کدام از تار موها با پوشش خاص یعنی کوتیکول پوشانده شده‌اند. کوتیکول با تجمع سلول‌های مرده شکل گرفته و قسمت خارجی مو را پوشش می‌دهد. کوتیکول از شکنندگی مو جلوگیری می‌نماید و مقاومت مو را به خوبی تامین می‌کند.

موهای خشک و بدون رطوبت با باز شدن کوتیکول همراه هستند. کوتیکول برای جذب رطوبت از هوا باز می‌شود و به همین علت موها بعد از حمام به شکل وز دیده می‌شوند. بنابراین انتخاب نرم کننده مو با روغن نارگیل می‌تواند یک آبرسان فوق‌العاده برای مو باشد. نرم کننده باید میانه ساقه مو تا سر مو را دربر بگیرد و نباید برروی ریشه موها و کف سر استفاده شود.

مراقبت صحیح از مو با ماسک مو!

مراقبت صحیح از مو با ماسک مو!

اگر درگیر موهای بسیار شکننده، حرارت دیده یا رنگ شده هستید، بهتر است از ماسک مو کمک بگیرید. ماسک مو نقش مهمی برای رساندن مواد مغذی به مو دارد. امروزه مدل‌های متنوعی از ماسک مو به بازار عرضه می‌شود و این تنوع باعث انتخاب سخت‌تر خواهد شد. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب ماسک، بررسی کنید که کدام نوع آن برای موهای شما قابل استفاده است.

مراقبت صحیح از مو با خشک کردن اصولی!

برای خشک کردن مو ابتدا آب گیری مو را انجام دهید و آنگاه از پارچه نخی تمیز برای خشک کردن مو استفاده کنید. موها باید با هوای آزاد خشک شوند و این موضوع برای مراقبت از مو اهمیت زیادی دارد. از حرارت دادن موها با اتو، سشوار و … بپرهیزید. این موضوع می‌تواند بر سلامت مو تاثیر منفی داشته باشد و موها را دچار ریزش، موخوره، شکنندگی، وزی و … نماید.

اگر به استفاده از سشوار علاقه زیادی دارید، بهتر است ابتدا از محافظ حرارتی استفاده نمایید. محافظ حرارتی در سلامت مو تاثیر زیادی دارد و دارای پروتئین و ویتامین‌های زیادی‌ست. برای خشک کردن مو از حرارت ملایم سشوار استفاده کنید تا به این صورت اصول مراقبت از مو را به درستی انجام داده باشید.

مراقبت روزانه از مو با حفظ رطوبت مو!

بهتر است همواره رطوبت موهای خود را حفظ نمایید. کرم مو، سرم مو و … از جمله مواردی هستند که برای آبرسانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصولات برای موهای خشک اهمیت به مراتب بیشتری دارند و از خشک شدن و وزی مو به طور قابل توجهی جلوگیری خواهند کرد. به همین علت بهتر است به صورت روزانه از محصولاتی که با موهای شما سازگاری دارد و موجب رطوبت آنها می‌شود استفاده نمایید.

مراقبت صحیح از مو باکوتاهی مرتب!

ساختمان مو بسیار پیچیده است و به طور طبیعی هر تار مو عمری برابر با 2 تا 6 سال دارد. در واقع شما باید هر چند وقت یکبار موهای خود را کوتاه کنید. اگر عمل کوتاهی و مراقبت از مو را انجام ندهید، بعد از گذشت مدتی به موخوره و شکنندگی مو دچار خواهید شد. یکی از راه‌های جلوگیری از آسیب به موها این است که اگر دچار موخوره هستید، هر 6 تا 8 هفته موها را کوتاه کنید. در شرایط عادی زمان کوتاهی مو هر 8 تا 12 هفته است با این حال بساری به موی بلند علاقه دارند و از کوتاه کردن موهای امتناع می‌ورزند؛ در این صورت باید رسیدگی به موها را بیشتر از قبل انجام دهند.

4.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *