• آدرس: تهران - گیشا - خیابان پانزدهم - پلاک 12
تلفن تماس:  02188248685

تقویت مو با رعایت چند نکته اساسی!

تقویت مو با رعایت چند نکته اساسی!

فهرست مطالب

تقویت مو برای پیشگیری از موخوره، ریزش مو، شکنندگی مو و … حائز اهمیت است. اگر راهکارهای مناسب برای تقویت مو مورد استفاده قرار نگیرد، بعد از مدت کوتاهی شاهد تخریب موها خواهیم بود. امروزه از مواد مختلف به عنوان تقویت کننده مو استفاده می‌شود. شما می‌توانید بسته به نوع موهای خود از انواع ماسک مو و روش‌های تقویت کننده مو بهرمند شوید.

چطور مو را تقویت کنیم ؟

به طور کلی عوامل ژنتیکی در ساختار، میزان حجم و استحکام موهای شما تاثیر زیادی دارند؛ اما می‌توان وضعیت موها را با توجه به سبک زندگی دچار تغییر کرد. این که بتوان به بهترین روش از ریزش مو جلوگیری نمود و موجب رشد موهای بیشتر شد، خود نوعی هنر است و شناخت فیزیکی بدن نیز در این امر بسیار تاثیر گذار خواهد بود. 

عدم استفاده زیاد از ابزار حالت دهی و حرارتی برای تقویت مو

بسیاری افراد برای خشک کردن و حالت دهی مو از سشوار و اتو کمک می‌گیرند. توجه داشته باشید که ابزارهای گرمایی اثر مخربی برروی کوتیکول مو دارند و شما را نیاز به اجرای روش‌های تقویت مو می‌کنند. موهای خشک در برابر ابزارهای حرارتی مو همچون بیگودی داغ، اتو و … شکنندگی و ضعف به مراتب بیشتری دارند. اگر قصد دارید از سشوار برای خشک کردن یا حالت دهی مو استفاده کنید، سشوار را در فاصله 6 اینچی از موها بگیرید. از سشوار کشیدن به موها به شکل مستمر بپرهیزید. موها بعد از اینکه تحت عملیات گرمایشی قرار می‌گیرند، نیاز به بازسازی و ریکاوری دارند. بنابراین این موضوع بخشی از مراقبت مو می‌باشد و باید حتماً رعایت گردد.

بهترین داروی تقویت مو چیست ؟

تقویت مو با مصرف ویتامین و مکمل

مصرف ویتامین می‌تواند عاملی برای تقویت مو ‌باشد خصوصا برای افرادی که به تازگی کاشت مو داشته‌اند. موهای شکننده معمولاً در افرادی که کمبود ویتامین دارند، دیده می‌شود. بنابراین بهتر است تحت آزمایش کمبود ویتامین قرار بگیرید و در صورت کمبود ویتامین درمان را به شکل جدی شروع کنید.

ویتامین A از جمله ویتامین‌هایی است که برای تقویت و رشد مو مدنظر قرار می‌گیرد. این ویتامین را می‌توان در ماست، تخم مرغ، اسفناج، شیر، کدو تنبل و هویج مشاهده کرد.

چطور مو را تقویت کنیم ؟

ویتامین‌های گروه B در سلامت مو بسیار کارساز هستند. بیوتین در میان ویتامین‌های گروه B از اهمیت به مراتب بیشتری برخوردار است. این عناصر را می‌توان در دانه‌ها، آجیل، آووکادو، ماهی، جگر، زرده تخم مرغ، محصولات لبنی و … مشاهده کرد.

ویتامین C از دیگر عناصر ضروری برای تقویت و رشد مو است. این عنصر ارزشمند را می‌توان در فلفل دلمه‌ای، توت فرنگی، مرکبات و … مشاهده کرد.

ویتامین D برای سلامت مو ضرورت دارد. این ویتامین را می‌توان از خوراکی نظیر آب پرتقال، ماهی‌های چرب، شیر، غذاهای غنی شده و زرد تخم مرغ به دست آورد.

برای تقویت و رشد مو نیاز به ویتامین E دارید. ویتامین E از خوراکی نظیر بادام، دانه آفتابگردان، آووکادو و اسفناج به دست می آید.

آهن از عناصر معدنی لازم برای تقویت مو است. این ماده معدنی را می‌توان از عدس، گوشت قرمز، تخم مرغ، اسفناج و … به دست آورد.

روی نیز از دیگر عوامل تقویت کننده مو بوده که در خوراکی‌هایی نظیر کدو تنبل، گوشت گاو، عدس و … یافت می‌شود.

برای بهرمندی از تمام عناصر ضروری و مهم برای تقویت مو می‌توانید از یک مولتی ویتامین استفاده کنید. در این صورت تمام ویتامین‌ها و عناصر معدنی مهم برای رشد و سلامت مو را دریافت خواهید کرد. برای مصرف مکمل‌ها حتماً ابتدا با پزشک مشورت کنید و درباره میزان دوز دریافتی با پزشک خود به توافق برسید.

عدم استفاده زیاد از شامپو

متاسفانه بیشتر شامپوها دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند برای سلامت مو ضرر داشته باشند. در واقع با استفاده از شامپوها چربی طبیعی مو از بین می‌رود و این باعث آسیب به فولیکول مو خواهد شد. بهتر است هر هفته 2 یا سه بار از شامپو برای شست و شوی مو استفاده کنید. مصرف روزانه شامپو می‌تواند تخریب و شکنندگی مو را به همراه داشته باشد. در هر بار شست و شوی مو از مقدار کمی شامپو استفاده کنید. مصرف بیش از اندازه شامپو تاثیر زیادی در تمیز شدن بیشتر مو ندارد.

چند روش برای تقویت مو

چند روش برای تقویت مو

از ماساژ پوست سر غافل نشوید. به طور کلی ماساژ پوست سر باعث افزایش گردش خون می‌شود. این افزایش گردش خون شرایط مناسب برای تقویت مو را فراهم می‌آورد. برای گردش خون در پوست سر از یک ماساژ 4 دقیقه‌ای در طی روز بهرمند شوید. این ماساژ افزایش جریان خون را در غده‌های مو بالا می‌برد. ماساژ پوست سر را می‌توانید در وضعیت خشکی یا خیسی مو انجام دهید. در هر صورت زمان ماساژ پوست سر را باید قبل از شست و شوی مو با شامپو انجام دهید. در این صورت متوجه تاثیر گذاری بالای ماساژ سر خواهید شد.

تقویت مو با تامین پروتئین

پروتئین از مواد و عناصر مهم برای رشد مو است. غده‌های مو حاوی پروتئین بالایی هستند. کمبود پروتئین شرایط برای ریزش مو و کم پشت شدن مو را به وجود می‌آورد. برای به دست آوردن پروتئین در رژیم غذایی از ماهی، تخم مرغ، گوشت کم چرب، کلم پیچ، دانه ها و آجیل، اسفناج، لوبیا و حبوبات بهرمند شوید.

ماسک مو برای تقویت مو

ماسک مو می‌تواند تقویت کننده مناسبی برای مو باشد. ماسک زرده تخم مرغ از جمله ماسک‌های فوق العاده برای تقویت مو است. این ماسک می‌تواند شرایط برای تشکیل فولیکول قدرتمند مو را فراهم آورد. در واقع تخم مرغ زمینه لازم برای تامین پروتئین را ایجاد می‌کند. زرده تخم مرغ ماده مغذی فراوانی برای سلامت و رشد مو دارد. به همین خاطر این ماسک برای تقویت مو مناسب است. بیوتین، ویتامین A، فولات و ویتامین D مواد موجود در زرده تخم مرغ هستند. کلیه این مواد از عوامل مهم و ضروری برای تقویت مو به شمار می‌آیند. 

4/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *